Σάββατο, 5 Αυγούστου 2017

14 διόδια για 800 χιλιόμετρα!

Μπορεί οι δρόμοι να φτιάχτηκαν και να παραδόθηκαν στους Έλληνες οδηγούς, τα διόδια όμως εκτός από την τεράστια οικονομική επιβάρυνση που προκαλούν στους χρήστες, προκαλούν και μεγάλη καθυστέρηση στο ταξίδι.

Ταξιδέψαμε τις προηγούμενες ημέρες από την Αθήνα στην Αλεξανδρούπολη. Το ταξίδι των 800 χιλιομέτρων διαρκεί πλέον λιγότερο από 8 ώρες, αλλά θα μπορούσε να διαρκεί έως και 1 ώρα λιγότερο!

Πως; Εάν δεν χρειαζόταν να σταματήσουμε 14 φορές για να πληρώσουμε τα 14 διόδια της διαδρομής!

Για κάθε διόδιο, ο χρόνος επιβράδυνσης, ακινητοποίησης του οχήματος για πληρωμή και επιτάχυνσης μέχρι την ταχύτητα των 120-130 km/h υπολογίστηκε (κατά μέσο όρο) στα 3 λεπτά. Λέμε μέσο όρο, καθώς υπήρξαν διόδια στα οποία δεν υπήρχε καθόλου ουρά, ενώ σε κάποιο χρειάστηκε να περιμένουμε 6 λεπτά για να περάσουμε!

Επομένως, 14 διόδια επί 3 λεπτά κάνει 42 λεπτά καθυστέρησης!!!

Στο σημείο αυτό, θα βρεθούν πολλοί που θα πούνε, γιατί δεν έγινε χρήση του e-pass ή του e-way ή του όπως αλλιώς λέγεται το μηχάνημα αυτόματης πληρωμής των διοδίων.

Η απάντηση είναι απλή: παρόλο που βρισκόμαστε στο 2017 και η τεχνολογία τρέχει, οι εταιρείες που διαχειρίζονται τους αυτοκινητοδρόμους ΔΕΝ έχουν συνεννοηθεί για την χρήση ΕΝΟΣ μόνο μηχανήματος. Έτσι, για την συγκεκριμένη διαδρομή, θα πρέπει να χρησιμοποιεί κανείς τουλάχιστον 2 μηχανήματα στο αυτοκίνητό του και να έχει εφοδιάσει με χρήματα και τα 2.

Αυτό που επίσης ενοχλεί, είναι το ότι η χρήση κάποιου ηλεκτρονικού μηχανήματος είναι για ένα συγκεκριμένο όχημα. Αν η οικογένεια διαθέτει και δεύτερο όχημα και θελήσει να ταξιδέψει με το δεύτερο, θα πρέπει να εφοδιαστεί με άλλο μηχάνημα! Δεν μπορεί να τοποθετήσει το υπάρχων στο άλλο αυτοκίνητο!!!… 

Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση της Εγνατίας οδού, που δεν διαθέτει τέτοιο σύστημα…
Παρέχει βέβαια μία προπληρωμένη κάρτα, την οποία πρέπει να σταματάς, να την δίνεις στον υπάλληλο, να την χρεώνει και να σουν την επιστρέφει…
Μα, αν είναι να σταματήσω, για ποιο λόγο να την αποκτήσω;

Αυτό που πρέπει να υιοθετηθεί ΑΜΕΣΑ, είναι η πρακτική άλλων Ευρωπαϊκών χωρών, την οποία έχουμε ζήσει, οδηγώντας στους αυτοκινητοδρόμους τους.

Στα πρώτα διόδια εισόδου στον αυτοκινητόδρομο, θα δίνεται στον οδηγό ένα χαρτάκι, στο οποίο αναγράφεται το σημείο εισόδου π.χ. Διόδια Αφιδνών.
Στο σημείο εξόδου από τον αυτοκινητόδρομο, π.χ. στη Λάρισα, υπάρχει ο σταθμός εξόδου, όπου δίνοντας το χαρτάκι αυτό, πληρώνεις το συνολικό αντίτιμο και με χρήση πιστωτικής κάρτας, κάτι που σήμερα στην Ελλάδα είναι αδύνατο.

Υπάρχει βέβαια και η δεύτερη εναλλακτική.
Στον πρώτο σταθμό διοδίων, δηλώνεις τον τελικό σου προορισμό και πληρώνεις το ποσό που αντιστοιχεί. Π.χ. είσοδος στην Αλεξανδρούπολη και δηλώνεις τελικό προορισμό την Κατερίνη. Το χαρτάκι που θα σου δίνεται, θα έχει ένα bar-code θα το τοποθετείς στο παρμπρίζ και με αυτό θα ανοίγει η μπάρα του διοδίου εξόδου.

Έτσι, τερματίζονται οι μετωπικοί σταθμοί και μειώνεται αισθητά ο χρόνος των μεγάλων ταξιδιών.

Όσον αφορά το πόσα πληρώσαμε για τα 800km του ταξιδιού μας από την Αθήνα στην Αλεξανδρούπολη; 37,85 ευρώ.

Η χρονική καθυστέρηση και η οικονομική επιβάρυνση που προκαλούν τα διόδια στο ταξίδι, αναμένεται να αυξηθεί στην Εγνατία οδό, καθώς είδαμε να κατασκευάζεται ένας ακόμη μετωπικός σταθμός διοδίων μεταξύ Κομοτηνής και Αλεξανδρούπολης, ενώ στη συνέχεια θα κατασκευαστούν ακόμη ένας ή δύο, μεταξύ Θεσσαλονίκης και Ξάνθης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου