Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

Ο φτωχοί θα επιβαρυνθούν με τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων

Με παρεμβάσεις που γενικά είναι στη σωστή κατεύθυνση προσπαθεί το Υπουργείο Οικονομικών να κάνει δικαιότερα τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, αλλά και πάλι σε κάποιες περιπτώσεις, θα αδικηθούν οι μη έχοντες.

Έτσι λοιπόν προωθείται η κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους και προτείνεται ο υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
Έτσι θα σταματήσει το παράλογο φαινόμενο του να πληρώνει περισσότερα τέλη κυκλοφορίας ένα οικογενειακό αυτοκίνητο 2000cc diesel αξίας 25.000 ευρώ, από ένα σπορ πολυτελείας 1800cc αξίας 50.000 ευρώ…

Στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που προέρχονται από το εξωτερικό θα υπάρξει καταβολή ΦΠΑ, έλεγχος στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας.

Θα υπάρξει αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
Ποιο θα είναι όμως το όριο της χαμηλής τιμής αγοράς; 

Για ποιο μέγεθος αυτοκινήτων μιλάμε; 
Για «κουβάδες» 800cc μήκους 3,5 μέτρων, ή και οικογενειακών που προσφέρουν ασφάλεια και άνεση στο ταξίδι μιας οικογένειας;

Θα υπάρξει βέβαια και ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.

Επίσης θα υπάρξει αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και μη ελεγμένων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).

Τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας για τα νέα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας σύντομα θα αποτελέσουν παρελθόν διότι το δημόσιο χάνει ολοένα και περισσότερα χρήματα.
Μέχρι σήμερα, το κίνητρο για την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου ήταν και τα σχεδόν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, εάν οι εκπεμπόμενοι ρύποι ήταν κάτω από 100μg/cc.
Το κράτος όμως θέλει χρήματα, άρα θα φορολογηθούν και αυτά τα αυτοκίνητα.

Και φτάνουμε στο προβληματικό και άδικο μέτρο που προωθείται:
Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».

Μα, αν είχαμε λεφτά για καινούριο όχημα που θα «ρυπαίνει» λιγότερο, θα κυκλοφορούσαμε με το 20 ετών παλιό αυτοκίνητο;
Είναι κατανοητό πως ένα αυτοκίνητο 20 ετών είναι … παλιό.
Δεν σημαίνει όμως πως είναι και άχρηστο.
Διότι εάν όλα αυτά τα χρόνια το αμάξι συντηρήθηκε σωστά και λειτουργεί χωρίς κανένα πρόβλημα, γιατί ο ιδιοκτήτης του θα πρέπει να το πετάξει;
Εάν το αμάξι περνάει από ΚΤΕΟ, γιατί θα πρέπει να επιβαρυνθεί με πρόσθετο φόρο;

Μην ξεχνάμε πως τα τελευταία 5 χρόνια, με τις μειώσεις στους μισθούς και την αύξηση στη φορολογία, πολλοί Έλληνες αναγκάστηκαν να συντηρήσουν και ουσιαστικά να αναπαλαιώσουν τα περασμένης ηλικίας αμάξια τους, καθώς δεν διέθεταν τα χρήματα για την αγορά ενός νέου.

Καλό θα ήταν να επανεξετάσει η κυβέρνηση τις προτάσεις της για τα αυτοκίνητα, σκεπτόμενη και την πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν χιλιάδες Έλληνες.

Το «τέλος περιβάλλοντος» στα ΙΧ, θα μπορούσε να αντικατασταθεί με «φόρο άνθρακα» στις ξένες νταλίκες που διασχίζουν καθημερινά την χώρα, όπως ακριβώς έκανε η Γαλλία επί Σαρκοζί.
Πονηρά σκεπτόμενοι οι Γάλλοι, καθώς δεν μπορούν να επιβάλλουν δασμούς στα εισαγόμενα προϊόντα, επέβαλλαν «φόρο άνθρακα» στις νταλίκες που τα μετέφεραν.
Ας κάνουμε το ίδιο, απαλλάσσοντας τους φτωχούς ιδιοκτήτες παλαιών ΙΧ αυτοκινήτων από ένα ακόμη χαράτσι.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου