Δευτέρα, 27 Απριλίου 2015

Νέες παραλαβές υποβρυχίων (Κατσώνης S-123) και σκαφών από το ΠΝ

Πολλές είναι οι παραλαβές οπλικών συστημάτων για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό το τελευταίο διάστημα, που κρίνονται υπεραπαραίτητα για την διαφύλαξη των συμφερόντων της χώρας στην θάλασσα. Ας τα δούμε όμως αναλυτικά.

Τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου του 2015 πρόκειται να καθελκυστεί το υποβρύχιο Κατσώνης (S123), το τελευταίο από τα τέσσερα υποβρύχια Type-214 για το Πολεμικό Ναυτικό. Αν και αρχικά οι εκτιμήσεις ανέφεραν ότι το υποβρύχιο (που ναυπηγήθηκε στα ΕΝΑΕ από Ελληνικά χέρια), θα καθελκυστεί το Φθινόπωρο του 2015, οι εργαζόμενοι του ναυπηγείου πέτυχαν την ολοκλήρωση της ναυπήγησης του υπολειπόμενου 20%, μέσα σε έξι μήνες!

Οι εργασίες στο υποβρύχιο Κατσώνης (S123) θα συνεχιστούν και μετά την καθέλκυσή του, καθώς ορισμένα υποσυστήματα ήσσονος σημασίας θα πρέπει να έρθουν από τη Γερμανία και να εγκατασταθούν. Η άφιξή τους τοποθετείται το Φθινόπωρο του 2015.

Καθ’ όλη την διάρκεια της περιόδου που θα αναμένεται η παράδοση των υποσυστημάτων που υπολείπονται, θα πραγματοποιούνται δοκιμές εν όρμω, επιταχύνοντας την διαδικασία ένταξης του σκάφους στο ΠΝ. Θα ακολουθήσουν οι θαλάσσιες δοκιμές και η παράδοση του υποβρυχίου μέσα στο 2016.


Έτσι, το ΠΝ θα διαθέτει 4 νέα υποβρύχια Type 214: το Παπανικολής (S120), το Πιπίνος (S121), το Ματρώζος (S122) και το Κατσώνης (S123). Τα 4 νέα υποβρύχια type-214, μαζί με το εκσυγχρονισμένο Ωκεανός (S118), θα αποτελέσουν την αιχμή το δόρατος για την προάσπιση της ΑΟΖ, όταν επιτέλους αυτή ανακηρυχθεί…

Κατά τα τέλη του 2015 έχει προγραμματιστεί ο δεξαμενισμός του υποβρυχίου Παπανικολής (S120) στα ΕΝΑΕ, ώστε να πραγματοποιηθούν οι περιοδικές εργασίες συντήρησης του σκάφους. Το υποβρύχιο αναμένεται να παραμείνει στο ναυπηγείο για αρκετό χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ναυπηγείο θα αναλάβει και την συντήρηση του πλοίου Ανεφοδιασμού Στόλου Προμηθέας (Α374), συμβάλλοντας κατ’ αυτό τον τρόπο στην διατήρηση της εργασίας εκατοντάδων εργαζομένων των ναυπηγείων ΕΝΑΕ, έως ότου προχωρήσει (επιτέλους) το πρόγραμμα Αναβάθμισης Μέσης Ζωής των τεσσάρων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού τύπου ΜΕΚΟ 200ΗΝ.

Σύμφωνα με το http://www.ellinikos-stratos.com/naytiko/type214.asp στην υπογραφείσα σύμβαση για τα νέα υποβρύχια και την τροποποίησή της, προβλέπεται η παραλαβή ακόμη 2 νέων υποβρυχίων Type 214, τον Αύγουστο του 2017 και τον Αύγουστο του 2018. 

Υπάρχει περίπτωση υλοποίησης της σύμβασης; Αν όχι, γιατί;


Συνεχίζεται στο μεταξύ η ναυπήγηση των περιπολικών σκαφών τύπου POB- 24G για το Λιμενικό Σώμα / Ελληνική Ακτοφυλακή.
Τα 6 συνολικά σκάφη παραγγέλθηκαν από ναυπηγείο της Κροατίας προς περίπου 13,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 75% αποτελεί κοινοτική χρηματοδότηση και το 25% προέρχεται από εθνικούς πόρους.
Ήδη τα πρώτα 2 σκάφη (ΛΣ617 και ΛΣ618) είναι έτοιμα, ενώ οι παραδόσεις των υπολοίπων τεσσάρων θα ολοκληρωθούν μέχρι το 2016.
Τα σκάφη έχουν μήκος σχεδόν 25m, πλάτος 6m και μπορούν να μεταφέρουν 25 άτομα, ενώ διαθέτουν και τον ανάλογο εξοπλισμό.



Τέλος, με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιούνται οι δοκιμές του νέου διακλαδικού ταχύπλοου σκάφους ανορθόδοξου πολέμου (Ελληνικής σχεδίασης και ναυπήγησης), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος  «Ωκύαλος». 

Το σκάφος έχει παραδοθεί για δοκιμές στην ΔΥΚ στο λιμάνι της Χαλκίδας, από τις αρχές Νοεμβρίου του 2014. Το μήκος του σκάφους είναι 13m και είναι κατασκευασμένο από κράματα αλουμινίου. Διαθέτει 2 μηχανές 370 ίππων, που του επιτρέπουν να επιτύχει ταχύτητα 40 κόμβων, ενώ η ταχύτητα πλεύσης είναι 35 κόμβοι. Το πλήρωμα αποτελείται από τέσσερα άτομα και μπορεί να μεταφέρει στο εσωτερικό του ομάδα ανδρών πλήρως εξοπλισμένη. 



Βλέπουμε λοιπόν πως ο εξοπλισμός των ναυτικών δυνάμεων της χώρας κάπως κινείται. Όλο και κάτι νέο εντάσσεται στις Ελληνικές δυνάμεις. Είναι όμως ικανά αυτά τα συστήματα να παρέχουν την αναγκαία δύναμη αποτροπής; Σίγουρα, όχι.
Χρειάζονται ακόμη πολλά βήματα για να φτάσουμε στο αναγκαίο επίπεδο, ώστε η χώρα να μην κινδυνεύει από τις ορέξεις κανενός. Για τον λόγο αυτό επιβάλλεται θάρρος και αποφασιστικότητα στην εξεύρεση άμεσων λύσεων που θα φέρουν ισορροπία στην Ελληνική ΑΟΖ, όταν επιτέλους αυτή ανακηρυχθεί…


Με πληροφορίες από το viadiplomacy.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου