Δευτέρα, 20 Απριλίου 2015

Κρίση ταυτότητας στην Τουρκία. Δεν είμαστε … Τούρκοι λέει ακόμη κι ο Ντεμιρέλ…

Ο πρώην πρόεδρος της Τουρκίας Σουλεϊμάν Ντεμιρέλ, είχε πει παλαιότερα για την Τουρκική ταυτότητα ότι, «αν αρχίσουμε να δεχόμαστε την αναγνώριση της πραγματικής ταυτότητας των σημερινών κατοίκων της Τουρκίας τότε δεν θα μείνει κανένας Τούρκος»!!!

Το σκεπτικό της ομολογίας του πρώην πρόεδρου της Τουρκίας ήταν πως, αν ο Κούρδος αναγνωριστεί σαν Κούρδος, ο Λαζός αναγνωριστεί σαν Λαζός, ο Ρωμιός αναγνωριστεί σαν Ρωμιός, ο Αρμένιος αναγνωριστεί σαν Αρμένιος, ο Πομάκος αναγνωριστεί σαν Πομάκος, ο Τσετσένος αναγνωριστεί σαν Τσετσένος, ο Τσερκέζος αναγνωριστεί σαν Τσερκέζος, ο Γεωργιανός αναγνωριστεί σαν Γεωργιανός, ο Αλβανός αναγνωριστεί σαν Αλβανός, ο Βόσνιος αναγνωριστεί σαν Βόσνιος, τότε ποιος είναι Τούρκος; Δεν μένουν Τούρκοι!!!

Ας μην ξεχνάμε πως οι Ασιάτες Οθωμανοί-Τούρκοι που κατέκτησαν το Βυζάντιο το 1453, δεν αριθμούσαν ούτε καν 1.000.000 ανθρώπους. Οι ειδικοί πιστεύουν πως είναι αδύνατο οι άνθρωποι αυτοί  να έφτασαν σήμερα τα 75.000.000. Προφανώς μέσα στα 75 αυτά εκατομμύρια υπάρχουν πολλά εκατομμύρια που δεν είναι Τούρκοι, αλλά προέρχονται από άλλες εθνικές ομάδες.

Η ομολογία του πρώην προέδρου της Τουρκίας, δεν έθιξε όμως το τεράστιο πρόβλημα των κρυπτοχριστιανών της χώρας, που από τον φόβο της αντίδρασης του τουρκικού καθεστώτος, δεν τολμά να εκφράσει ανοιχτά τα θρησκευτικά του πιστεύω. Το πρόβλημα των κρυπτοχριστιανών υπάρχει και είναι τεράστιο, όσο και αν πολλοί (και από τις δυο πλευρές του Αιγαίου) δεν θέλουν να το παραδεχτούν.

Τα λεγόμενα του πρώην Τούρκου προέδρου έγιναν και πάλι επίκαιρα, καθώς το συμπέρασμα μεγάλης έρευνας του Ιδρύματος Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών της Τουρκίας (TESEV), διεξήγαγε έρευνα ώστε να εκφραστούν οι απόψεις των κατοίκων της χώρας σχετικά με τις διεργασίες για την σύνταξη του νέου τουρκικού συντάγματος.

Σύμφωνα με την έρευνα που έγινε σε 29 Τουρκικές επαρχίες με επιλεγμένο δείγμα 2699 ατόμων, στην ερώτηση «ποια θα πρέπει να αναγνωρίζεται σαν η εθνική ταυτότητα στο νέο τουρκικό σύνταγμα», μόνο το 55,8% των ερωτηθέντων απάντησε πως η ταυτότητα αυτή θα πρέπει να είναι η Τουρκική ταυτότητα!

Έτσι ήρθε στο φως για άλλη μια φορά το μεγάλο πρόβλημα ταυτότητας της σύγχρονης Τουρκίας, το «Kimlik Meselesi», που απασχολεί σε μεγάλο βαθμό εδώ και 20 χρόνια πολλούς Τούρκους αξιωματούχους, ενώ έχει προκαλέσει κρίση ταυτότητας σε πολλά επίπεδα στην Τουρκική κοινωνία.

Επίσης εντυπωσιακό είναι ότι στην έρευνα αυτή το 35,1% δήλωσε πως στο νέο Τουρκικό Σύνταγμα θα πρέπει να αναγνωρίζονται εκτός από την Τουρκική, η Κουρδική, η Τσερκέζικη, η Αρμενική, η Ελληνική, η Γεωργιανή και όποια άλλη ταυτότητα μειονότητας ζει στην Τουρκία!!!
Επομένως διαπιστώνεται το γεγονός πως η Τουρκική κοινή γνώμη, αναγνωρίζει την ύπαρξη πολλών εθνικών μειονοτήτων εντός της σημερινής Τουρκίας, κάτι που εδώ και σχεδόν 100 χρόνια αρνείται πεισματικά το Τουρκικό κράτος.

Φαίνεται λοιπόν πως υπάρχει μια υποβόσκουσα διασπαστική τάση στην καθεστωτική άποψη που προσπαθεί να επιβάλλει την ύπαρξη μόνο μίας καθαρά Τουρκικής μουσουλμανικής εθνικής ταυτότητας στην χώρα.

Στην έρευνα υπήρξε και ένα ποσοστό του 9,1% που διατύπωσε την επιθυμία του να μην αναγνωρίζεται καμία εθνική ταυτότητα στο νέο Τουρκικό σύνταγμα.
Δηλαδή να μην υπάρχει καμία εθνική ταυτότητα στην χώρα!

Η άποψη αυτή κλονίζει ακόμα περισσότερο όλες τις καθεστωτικές απόψεις που είχαν επιβάλει από το 1924 και μετά στους κατοίκους της Μικράς Ασίας και της Ανατολικής Θράκης, μια τεχνητή ταυτότητα και μια τεχνητή εθνική συνείδηση, με πρωτοβουλία του Μουσταφά Κεμάλ, του επονομαζόμενου Ατατούρκ.

Ένα άλλο σημείο από την έρευνα του TESEV, που τονίζει αυτή τη κρίση συνείδησης και ταυτότητας στην σημερινή Τουρκία, είναι και αυτό που αφορά την επίσημη μουσουλμανική θρησκεία.
Στην ερώτηση για το ποια γνώμη έχουν οι πολίτες για την υποχρεωτική ισλαμική εκπαίδευση του Σουνιτικού Ισλάμ, μόνο το 50,1% συμφώνησε.
Έτσι ήρθε στην επιφάνεια και το πρόβλημα των εκατομμυρίων Αλεβιτών που αρνούνται την Σουνιτική ισλαμική παιδεία. (Υπάρχουν και λιγοστοί Σιίτες)

Τα αποτελέσματα της έρευνας σίγουρα θα  προβληματίσουν το ισλαμικό καθεστώς του Ταγίπ Ερντογάν, που τα τελευταία χρόνια επιδίωξε την άνοδο του θρησκευτικού φρονήματος με την αύξηση των κατηχητικών σχολείων, των γνωστών «İmam Hatip» ενώ δημιούργησε ένα τεράστιο δίκτυο σουνιτικής ισλαμικής προπαγάνδας κατά των αλεβιτών και των σιιτών, μέσω των ελεγχόμενων ΜΜΕ από ισλαμικά ιδρύματα.

Τελικά τι είναι η σημερινή Τουρκία; Ένα κράτος – έθνος ή ένα υποχρεωτικό συνονθύλευμα εθνών και θρησκειών κάτω από τον φόβο;




Με πληροφορίες από το nikosxeiladakis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου